Üdvözöllek az Audi Honlapján.

Az Audi története az egyik „legsokszínűbb” az autóipar történelmében. Négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja, bár a DKW autógyárnak is ugyanez volt a márkajelzése, így ez nagyban megkönnyítette a céget az emblémaválasztásban.

Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét.Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi Quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

  • 1885 A Wanderer Automobile gyár megalakulása
  • 1899. Az August Horch-Cie autógyár megalakulása Kölnben
  • 1907. A DKW gépgyártó üzem megalakulása
  • 1909. Az August Horch Automobil üzem létrehozása, Zwickau
  • 1910. A gyárat Audi Werke GmbH-ra nevezték át
  • 1932. Az Audi, DKW, Horch és Wanderer gyárak egyesülése AUTO UNION AG néven
  • 1949. Az AUTO UNION átköltözik Ingolstadtba
  • 1962. A Düsseldorf-i gyár értékesítése, ahol összesen 484.000 autót gyártottak le.
  • 1965 Az AUTO UNION AG-ban a Volkswagen többségi tulajdont szerez
  • 1968. Bemutatkozik az Audi 100-as
  • 1969. IAA-n bemutatkozik az Audi 100 Coupé S
  • 1969. Az 1873. óta működő NSU egyesül az AUTO UNION AG-val AUDI NSU AUTO UNION AG
  • 1972. Bemutatkozik az Audi 80-as
  • 1974. Bemutatkozik az Audi Audi 50
  • 1976Audi 100 - második generáció
  • 1977. Az NSU gépkocsik gyártásának megszűnése
  • 1978Audi 80 - második generáció
  • 1982Audi 100 - harmadik generáció
  • 1983. IAA-n bemutatkozik az Audi Sport Quattro
  • 1985. Megszületik az Audi AG
  • 1986Audi 80 - harmadik generáció
  • 1988. Bemutatkozik az Audi V8
  • 1989. Európa rekord: az Audi 100 TDI egy tank üzemanyaggal 4.818 km-t tett meg
  • 1990Audi 100 - negyedik generáció
  • 1991Audi 80 - negyedik generáció
  • 1992. Az Audi 100-at felváltja az Audi A6-os
  • 1994. Az Audi 80-at felváltja az Audi A4-es. Megjelenik az Audi A6 kombi változata, az Audi A6 Avant. Piacra kerül az Audi A8. Az Audi megalakítja Magyarországon a győri Audi gyárat.
  • 1995. Bemutatkozik az Audi A4 Avant. Létrejön az Audi TT tanulmányautó
  • 1996. Debütál az Audik legkisebbje: az A3
  • 1997. Forgalomba hozzák az új Audi A6-ost
  • 1998. Megindul az Audi TT sportautó összeszerelése a gyori üzemben
  • 1999. Az Audi TT Coupé piaci bevezetése
  • 1999. Az új Audi A4 megjelenése
  • 1999. Az ötajtós Audi A3 piaci bevezetése
  • 1999. Az Audi S3 bemutatkozása a magyar piacon
  • 2000Audi A2 nemzetközi bemutatkozása. Audi allroad quattro nemzetközi bevezetése
  • 2000. Audi allroad quattro piaci bevezetése
  • 2000Audi A2 hazai bemutatkozása (október)
  • 2000. Audi Forum Ingolstadtban megnyitja kapuit (december)
  • 2001. Az új Audi A4 magyarországi bemutatkozása (március)
  • 2001. Az Audi Magyarországon is bemutatja az új A6-ost (augusztus)
  • 2002. Az új Audi A4 Cabriolet nemzetközi bemutatkozása (február)
  • 2002. Az új Audi A4 Cabriolet magyarországi bevezetése (július)